2014. január 18., szombat


Az elmúlt 6 nap eseményei:

Elkezdtünk egy 10 napos barnarizs-kúrát. Nem tudom, hogy nekem ez a "tisztító kúra" miért olyan szimpatikus, de lehet tőle néhány kg-t fogyni, közben nem kell nagyon az éhségtől szenvedni. És ami nekem fontos, hogy gluténmentes!

Azt írják róla, hogy az anyatej után a barnarizs a legkiegyensúlyozottabb táplálékunk. Ha nagyon hosszú ideig semmi mást sem ennénk, akkor sem történne semmi bajunk.
De csak a hántolatlan, barnarizs formájában értékes a rizs, csak így jelent igazi táplálékot.

A barnarizs élettani hatásai:
- jó hatással van fogyasztása keringési, emésztési bántalmak esetén
- kimerültség, fokozott stressz esetén
- magas vérnyomás csökkentésére
- jótékony hatást gyakorol az egész bálcsatornára, nyugtatja és tisztítja
- bőrbetegségeknél, hajhullás esetén is érdemes fogyasztani.
- jótékonyan hat a vérzsír és vérkoleszterin szintre
- segíti a veseműködést, gátolja a vesekőképződést
- méregtelenít, segíti a salakanyagokat eltávolítani a szervezetből

Most nem csak én, hanem a rábeszélésemre F. (a férj) - is velem tart.

Indiai basmati rizst vette. Kettőnknek 45 dkg-ot beáztattam, így fejenként nyersen 22,5 dkg jutott. Ez egy főre egy napra 1000 kcal, 180 gr lassan felszívódó szénhidrát. És ha megfő, akkor jó sok.

Reggelire ettünk egy kistányérnyi rizst. F.-nek megsóztam, a magamét sótlanul ettem. Ezzel fokozom a méregtelenítő hatást. Egyébként sótlanul még kevésbé ehető.

A munka közbeni fogyaszthatóságát úgy oldottam meg, hogy a főtt rizst egy nagyon kevés darált lenmaggal összegyúrtam, gombócokat formáztam, melyeket lapos koronggá nyomtam és sütőben mindkét oldalát 10-10 percig sütöttem. Fejenként 18 db lett. A rizskorongokat dobozba tettem és nappal annyit ehettünk belőle, amennyit akartunk.



1 nap

F.-el délben telefonon beszéltem, a hangján hallottam, hogy legszívesebben feladná. Délig alig evett, talán négynél tartott, egyszerűen azt mondta, hogy ez borzasztó. De beszéltem a fejével és lelket öntöttem bele. A szájába rágtam, hogy igyon sokat és ha dolgozik, éppen ír, akkor a másik kezében legyen egy rizskorong és ne is figyeljen rá mit eszik, csak harapdáljon bele.
Amikor hazaértünk megnéztem mindkettőnk dobozát és mindkettőnknek csak négy darab maradt. Vacsorára ettünk egy kistányérnyit, majd lementünk a bevásárlóközpontba ásványvízért és kicsit körül is néztünk, hogy teljen az idő. Minél kevesebbet legyünk otthon a konyha közelében! Egyébként a kúra előtti utolsó nap mindent kiettünk, kidobtunk a hűtőszekrényből, hogy ne essünk kísértésbe.

Lefekvéskor F. megvolt elégedve magával, nem hitte volna, hogy este még nevetni is fog Egyébként megállapította, hogy igazam volt, amikor azt mondtam, hogy a lassan felszívódó szénhidrát miatt nem lesz farkaséhsége. Egész nap nem érezte, hogy éhezne.

F. 82 kg, én 62 kg

2. nap

F. és én is mára 1 kg-al könnyebbek lettünk. Tudjuk, hogy ez nem fogyás, csak a belünk kezd kiürülni. Ennek ellenére jó volt látni, hogy a mérleg kevesebbet mutat. Mondtam F.-nek, hogy a 10. nap végére 2-3 kg-al biztosan kevesebbek leszünk, de abból az igazi fogyás talán 1 kg lesz. Az is valami, hiszen mindkettőnk normál súlyú. F. büszke magára, hogy már a második napnál tart. Mondtam neki, hogy ez a 10 nap ha másra nem is jó, de jellemfejlesztő. Ha kibírja, akkor büszke lehet magára.

Reggelire ettünk egy kistányér barnarizst. F. elsőre keveset tett a tányérjába, majd saját magán is meglepődött, de repetázott. Én reggel, amikor felkeltem kissé szédülős voltam, de szerintem ez azért volt, mert nagyon lement a vérnyomásom. Délelőtt újra szédültem is, enyhe hányingerem is volt, de 10 órakor benyomtam egy kevés rizst és ittam rá sok vizet, és hamarosan rendbe jöttem. F. egészen jól volt, ő nem szédült, nem volt panasza. Azért elmondta, hogy szívesebben enne palacsintát és azt is mondta, hogy amikor végzünk, akkor megmondja M.-nek, hogy készítsen neki egy nagy fazék töltöttkáposztát!

Este megint sétáltunk és azon nevetgéltünk, hogy ezt a kevés szénhidrátot is lesétáljuk.

F. 81 kg, én 61 kg

3. nap

F.-nél ma a gyenge kezdés után erős visszaesés volt Ez azért így nem igaz, de reggel még jól viselte a barnarizst, de elmondása szerint nappal nagyon undorító volt. A vacsoráját azzal dobtuk fel, hogy a rizs mellé savanyított fokhagymát evett.
Én a mai napot egészen jól viseltem. Reggel frissen ébredtem.
Munkába menet vettem 1,5 liter ásványvizet, amibe belecsavartam fél citrom levét, így a víz egészen iható volt. 8 óra alatt el is fogyott, sőt még többet is ittam volna, ha lett volna.
Délben a munkahelyemre bejött KisG., aki a munkahelyem épületében lévő másik cégnél ügyet intézett. Amikor elkészült, akkor kihívtam a szomszédban lévő bevásárlóközpontba ebédelni.
Vettem neki párolt zöldséget, görög salátát és egy nagy szelet rántott csirkemellet. Amíg ő evett, addig én elrágtam egy barnarizs korongot és nem volt olyan ingerem, hogy kicsavarjam a kezéből a húst

A. ma nem állt rá a mérlegre, őt nem érdekelte a súlya. Én: 60,8 kg.

4. nap

A mai napon is túl vagyunk. Én úgy éreztem, hogy nem volt nehéz.
A. szerint : „hát, nem tudom mit mondjak. Hmmm..., szeretnék már rendesen enni, de azért még bírom”
Ma munka után elmentem a lányom kutyájáért és elhoztam hozzánk, hogy legyen ürügy a vacsora után sétára, hiszen haza is kell vinni. Le kell járni ezt a sok kalóriát
Miközben jöttünk, gondoltam kicsit nevelem a kutyát és amikor valami rendeset csinált, akkor adok neki az én maradék rizsemből. Volt két rizskorongom, amiből darabokat törtem és jutalomfalatként adogattam. A szájába vette és kiköpte. Ezt négyszer egymás után megtette. Már majdnem feladtam, hogy megetessem vele a maradék rizsemet, de végül a másodikat ímmel-ámmal megette Rendes kutya! Legalább nem nekem kellett megenni.

A. 80,2 kg , én 60,4 kg

5. nap

F., most, az ötödik nap végén bedobta a törölközőt. Azt mondta, hogy egyszerűen nem bírja lenyelni a rizst. Pedig a vércukra látványosan lement, a reggeli érték 7-8 helyett már csak 6,3 volt. Legalább fél éve nem volt ilyen alacsony a reggeli érték.

Én folytatom, dváltozatlanul fogom csinálni még 5 napig. F. azt mondta, hogy az öt nap után most már biztosan tudja, hogy aki tíz napig kibírja a barnarizsezést, azelőtt meg kell emelni a süveget
De most vacsorára még velem tartott.

6.nap

F. végül 79,7 kg-al ma befejezte a koplalást Reggelire lement friss kifliért, de rendes volt, mert csak a felét ette meg. Sonkát és sajtot is evett. És meglepetésére ilyen kis mennyiségtől is lakott.

Én a barnarizsre rányomtam egy kis citromlevet, amitől nagyon finom lett

Elmentünk a csarnokba zöldséget, gyümölcsöt, halat és húst venni, mert F. visszatér a normál étkezésre. Ebédre neki süllő volt párolt zöldséggel és palacsinta.


Magamnak nagyon finomat találtam ki.:) Egy marék nyers barnarizst kávédarálóval megőröltem, szárazon kicsit megpirítottam, nagyon kicsit megsóztam és felöntöttem vízzel. Mikor felforrt és besűrűsödött, akkor még öntöttem rá vizet és beletettem jó sok főtt barnarizst. Az egészet felforraltam és rizslevesként bekanalaztam. A sok száraz rizs után mennyei volt. Vacsorára ugyanezt ettem.

Folyt. köv:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése