2014. január 5., vasárnap

Gyümölcstorta Sünmalac módra

Gyümölcstorta Sünmalac módra

Sütöttem egy gluténmentes tortalapot. Két tojást feltörtem és a fehérjéket 6 dkg, a sárgájákat 10 dkg cukorral habosra kevertem. A felvert sárgájához hozzáöntöttem 0,75 dl olajat és 0,75 dl vizet, majd hozzá adtam ½ kk szódabikarbónával összekevert 18 dkg lisztet (rizslisztet, burgonyakeményítőt és kukoricalisztet használtam). Az egészet összekevertem, majd beleforgattam a tojásfehérje kemény habját. 170 °C-on kb 25 percig sütöttem.
A piskóta kicsit vastagabb lett, mint egy normál gyümölcstorta lap, legközelebb félbe fogom vágni és két gyümölcstortát készítek. Szerintem az is el fog fogyni:)

A megsült tortalapot – miután kihűlt – bevontam egy vékony réteg karamellizált cukorral.

A karamell tetejére jött egy vékony réteg vanilliapuding, majd banánt, kivit, mandarint, karamellel bevont diót, keserűcsokit tettem rá.

A torta tetejére gyümölcskocsonya került.

Egyébként már nagyon régen nem írtam a saját állapotomról. Már negyedik éve eszem gluténmentesen. A bőrtüneteimre el lehet mondani, hogy mostanra szinte teljesen eltűntek. A kicsi hólyagok, a dudorok, az arc égés, vörösség már a múlté. De csak akkor, ha nagyon keményen, szigorúan betartok minden fontos szabályt: semmi glutén!!!

Karácsonykor három helyen voltunk rokonoknál vacsorázni. A fiamnál biztos lehettem abban, hogy mindenre vigyáz. Nem is lett bajom. Voltunk a nagybátyánknál, ők is olyan kaját készítettek, hogy nem volt benne glutén (krumpli, kacsa), de a harmadik rokonomnál valamit beehettem, mert másnapra az orrom, az arcom piros volt és az orromon és a pofacsontom felett apró dudorok lettek. 10 nap eltelt és szerencsére mostanra majdnem szép vagyok:) Már csak az orrom egyik oldala pirosabb, mint a másik.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése