2013. január 21., hétfő

Gluténmentes császármorzsa Sünmalac módra

Ez volt a reggelim. Az érdekessége a „kenyérke” volt.

Kávédarálón ledaráltam 5 dkg lenmagot és összekeverte 5 dkg urid babliszttel (indiai boltban kapható). Kicsit sóztam, tettem hozzá egy tojásfehérjét és annyi vizet, hogy sűrűn folyós tésztát kapjak. Ezt a tésztát beleöntöttem egy teflonos zsírpapírral kibélelt tepsibe és kanállal vékony lappá egyengettem, simítgattam. 180 fokos sütőben kb 15 perc alatt megsült. Derelyevágóval téglalap formára vagdostam.

A lenmag gluténmentes és a lenmag tartalmazza a legtisztább és legtöbb esszenciális olajat, amire a szervezetnek szüksége lehet. Ezzel a tulajdonságával ez egyik legértékesebb táplálékunkká vált. Gazdag A, B, C, D és E vitaminban. Az ásványok közül nagy mennyiségben tartalmaz káliumot, foszfort, magnéziumot, kalciumot, ként, vasat, cinket, nátriumot, klórt, mangánt, szilíciumot, rezet, fluort, alumíniumot, nikkelt, kobaltot, jódot, krómot. A népi gyógyászat szerint sokféle betegséget lehet gyógyítani vele.




Frankfurti leves

Egy fej hagymát megpirítottam, rádobtam egy fehér- és egy sárgarépát karikára vágva. Tettem bele egy kockára vágott krumplit és egy kis fej felaprított kelkáposztát. Sóztam, borsoztam, kevés pirospaprikával megszórtam és vízzel felengedtem. Fél óra múlva belekarikáztam három Sága virslit és tejfölbe kevert kukoricaliszttel behabartam. Pár percig még főztem, hogy a kukoricaliszt megfőljön. A végén 2 gerezd fokhagymát is belereszeltem.

Császármorzsa gluténmentesen:

Hozzávalók: 25 dkg. kukorica liszt (én olyan kukoricadarát használtam, amelynek a fele szinte lisztté volt őrölve), 3 dl. tej, só, 3 tojás, 2 evőkanál cukor, 1 narancs reszelt héja.

A sütéshez olaj.

A tejhez adtam 2 tojássárgáját (a harmadikat kidobtam), a kukoricalisztet, majd egy csipet sót, 2 ek cukrot és a narancs reszelt héját. Majd ebbe óvatosan belekevertem 3 tojásfehérje felvert habját.

A teflon serpenyőben megmelegítettem az olajat és beleöntöttem a masszát.

Időnként kevergetve megsütöttem.

Tálaláskor saját befőzésű szilvalekvárt tettem rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése