2012. május 22., kedd

Zöldség, köles, csirkehús

Rizslisztből készült sütemény (gluténmentes):

December környékén kaptam a fiamtól birsalmasajtot, amit sikerült akkor úgy eldugnom, hogy csak most találtam meg. Mostanra alaposan kiszáradt, de az íze finom volt. Nagy erővel – férj segítségével – apró darabokra vágtam/tuk és ma felhasználtam.

2 tojássárgáját 1 dl cukorral, kevés szódabikarbónával, 1 dl joghurttal, ½ dl olajjal habosra kevertem, bele tettem 2 dl rizslisztet majd beleforgattam két tojásfehérje kemény habját. A tészta ¾ részét beleöntöttem egy szilikonos őzgerincformába, a maradék 1/3 részébe kakaót kevertem és ezt ráöntöttem a fehér tésztára. Kanállal „bele kanalaztam”, hogy a kakaós rész szétoszoljon. Ezután rászórtam sok birsalmasajt darabot és ment a sütőbe. 160 °C-on, légkeveréssel kb 25 percig sütöttem. Kakaóval finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése