2012. május 19., szombat

A lisztérzékeny embereknek nagyon fontos, hogy az élelmiszerek címkéit alaposan átböngésszék és az összetevők ismeretében döntsön arról, hogy elhiszi-e az élelmiszer gluténmentességét, vagy sem. Sajnos én eléggé szkeptikus vagyok és sajnos feltételezem, hogy a címkék nem a valóságot tartalmazzák, ennek ellenére mindent elolvasok. Mivel a címkék jelentős része bolhabetűkkel íródik, ezért beszereztem egy olyan nagyítót, amely nem csak nagyít, hanem lefelé az olvasandó lapra világít is. Sikerült egy ilyen szögletes nagyítót találnom, mert a megszokott nagyítóval úgy néznék ki a közértekben, mint Serlock Holmes vagy Arsen Lupen:)


A mai ebéd zöldséges húsleves volt. Négy pulykanyakat kb 45 percig sós vízben főztem, majd tettem bele sok sárgarépát, fehérrépát, karalábét, zöldborsót és egy fej hagymát egészben. A zöldségekkel 20 percig főztem, majd tettem bele csirkemájat, amivel további 10 percig főztem. A végén kihalásztam a pulykanyakakat és amikor kicsit kihült, akkor a hús nagy részét leszedegettem és a levesbe tettem, a csontokat pedig jóízűen körberágtam.


Ropogós csirkedarabok burgonyával és salátával:

A darabokra vágott csirkemellet fűszereztem, majd joghurtot öntöttem rá és pár óra múlva gluténmentes kukoricapehelybe forgattam (kézzel apróra tördeltem és utána forgattam). Sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem és 180 °C-on kb 30 percig sütöttem.


Meggyes-habos piskóta

2 tojásból, 2 ek cukorból, 2 ek rizslisztből sütöttem egy nagyon kicsi piskótát, amit nagy nehezen félbe is vágtam. A tölteléke egy üveg meggybefőtt levét gluténmentes vaniliapudinggal és kevés cukorral megfőztem, beleöntöttem a meggyszemeket is. Amikor kihűlt, akkor az alsó piskótalapra kentem, majd rátettem egy kis doboz Hulala habot és a piskóta tetejét, amit előzetesen felvágtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése