2012. május 12., szombat

Túrós muffin

Zellerkrémleves

Egy fej hagymát olajon megpirítottam, majd egy zellert és egy krumplit kockára vágva hozzáadtam. Sóztam, borsoztam, vízzel felöntöttem és kb 15 percig főztem. Botmixerrel krémlevessé varázsoltam. Tálaláskor a tetejére lenmagot szórtam.



Csirkepörkölt gluténmentes gnocchival.

A csirkepörkölthöz hagymát és egy zöldpaprikát pirítottam, tettem bele egy felaprított paradicsomot, pirospaprikát is,majd a besózott csirkecombokat beletéve kevés vízzel felengedve kb 45 percig főztem. A végén lesütöttem zsírjára.


A gluténmentes gnocchihoz (krumpligombóchoz) megfőztem a krumplit sós vízben, majd áttörtem, ütöttem bele tojást és annyi rizslisztet adtam hozzá, hogy formázható tésztát kapjak. Apró golyókat készítettem, amiket villával laposra nyomtam, majd sós, lobogó vízben kb 3 percig főztem.

Túrós muffin

    - 2 tojás
    -7 dkg cukor
    -1/2 vaníliarúd belseje
    -1 citrom vagy narancs reszelt héja
    -3 dkg vaj
    -25 dkg túró
    -2 evőkanál tejföl
    -7 dkg rizsliszt

    - mazsola
    -csipet só


Kifehéredésig keverjük a tojások sárgáját a cukorral, hozzáadjuk a vaníliarúd kikapart belsejét, a citrom héját és a vajat. Beledolgozzuk a túrót és a tejfölt, majd a lisztet, mazsolát. A tojások habját csipetnyi sóval kemény habbá verjük, óvatosan beleforgatjuk a masszába.
A sütőt 180 fokra melegítjük. Szilikonos muffin-formába kanalaztam, 180 °C-on kb 20 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése