2010. december 12., vasárnap

Képviselőfánk Sünmalac módra

Készül a gluténmentes névnapi ebéd. Kacsacomb, lilakáposztával és krumplipürével. Most készítettem először kacsacombot. Először a bőrös részt bevagdostam, alaposan besóztam,majd a bőrös oldalával lefelé egy vastag aljú lábasba tettem. Rengeteg zsír olvadt ki belőle. Egy kis idő után kevés vizet is öntöttem rá és fedő alatt kb 1,5 órán keresztül pároltam, sütöttem. A hús puha lett, a bőre ropogós.

Kacsacomb a tányérban.

A kacsa után képviselőfánkot készítettem. 10 evőkanál vízet 10 dkg zsírral forrásig melegítettem, majd fele-fele arányban rizs és kukoricaliszt keverékét öntöttem bele 15-20 dkg körüli mennyiséget. Kicsit főztem, majd amikor kicsit kezdett kihülni 5 tojást kevertem hozzá egyesével. Egy csipet sót és 1/2 káváskanál szódabikarbónát is tettem bele. Zsírpapírrak kibélelt sütőlapra tettem halmokat, majd 220 C-on 25 percig sütöttem. Sajnos nem lett igazán könnyű, inkább tömör golyóra hasonlított, de karalábévájóval kiszedtem a belsejét és gluténmentes vaniliapudinggal és tejszinhabbal megtöltöttem. A tetejét porcukorral megszórtam. Finom lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése