2010. december 8., szerda

Karácsonyi sütemény mézeskalács Sünmalac módra

Na, megalkottam az első karácsonyi próbasütit. Sajnos a díszítése még nem tökéletes, azt még gyakorolni kell. Azt hiszem, hogy ezeket a hétvégén megetetem a családdal – úgyis névnapozunk.


Gluténmentes mézeskalács hozzávalói:

-20 dkg gluténmentes liszt (szerencsére volt itthon, mert a hétvégén vettem 1 kg-t. Ez a 2.kggluténmentes lisztkeverék, amit 1 év alatt
megvettem)
-5 dkg rizsliszt
-1/2 dkg szódabikarbóna
-8 dkg felolvasztott margarin
-7 dkg porcukor
-15 dkg felmelegített méz
-1 egész tojás
-csipet só
-őrölt fahéj és szegfűszeg
-1 narancs reszelt héja

A hozzávalókat összekevertem, majd a folyós tésztát egy tálcára öntöttem. Pár órára a hűtőbe tettem, majd több részletben leszedtem a tésztát a tálcáról és rizslisztes szilikonlapon vékonyra nyújtottam. Sütiformákkal kiszaggattam

és zsírpapírral kibélelt sütőlemezre téve előmelegített sütőben 180 C-on 5-6 percig sütöttem.


A mézes süti a sütőből kivéve kísértetiesen emlékeztet a svéd pepperkakkorrra.

Miután kihűlt, vízfürdő felett megolvasztott csokoládéval – pici olajat is tettem bele – szilikonecsettel bevontam. Mártogatni is lehet.

Díszítéshez egy tojáshehérje keményre vert habjához kb 20 dkg porcukrot kevertem és habzsákba téve a csokis mézessüti tetejét „írókáztam”.


Egy üres kekszre pici lekvárt kentem, erre jött egy kis marcipán, majd lekvár, végül a csokis keksz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése