2010. december 23., csütörtök

Karácsonyi sütemény (gluténmentes):

Hozzávalók:
3 dkg élesztő (felfuttatva)
10 dkg rizsliszt
10 dkg kukoricaliszt
10 dkg kukoricalepényliszt
10 dkg gluténmentes lisztkeverék
8 dkg cukor
2 tojássárgája
15 dkg Liga margarin olvasztva
1,5 dl langyos tej
csipet só
fahéj
5 dkg mazsola
5 dkg mogyoró
5 dkg kandírozott citrom- és narancshéj

Amíg az élesztőt felfuttattam, addig a tészta hozzávalóit kimértem és alaposan összekevertem. A bekevert tésztát 30 percig kelesztettem, majd vizes kézzel apró golyókat formáztam, amit a sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem. 180 °C-on 25 percig sütöttem, majd a végén porcukorral meghintettem
Utólag jöttem rá, hogy a golyókat is legalább fél óráig pihentetni kellett volna, mert akkor lazább szerkezetű lenne.

Sütöttem két rúd gluténmentes bejglit is:



Gluténmentes bejgli:


2 dkg élesztő felfuttatva
25 dkg liszt (rizsliszt, kukoricalepényliszt és gluténmentes lisztkeverék)
1 tojás
12 dkg Ligamargarin
3 dkg cukor

Töltelék:

15 dkg darált dió
10 dkg cukor
forróvíz
citromhéj
rum

A tésztát összegyúrtam, majd 2 órát kelni hagytam.

Lisztezett deszkán kinyújtottam, majd dióval megtöltöttem és felcsavartam. Ezután fél órát újra kelesztettem, majd alaposan megszúrkáltam és egy tojással megkentem a tetejét. 180 °C-on sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése