2010. július 6., kedd

Az elmúlt héten nagyon figyeltem, hogy ne egyek egy morzsányi lisztet sem. Vasárnapra az arcom megszépült, teljesen elmúlt minden pötty, dudor róla. Csak és kizárólag saját magam által készített ételt ettem. Zöldségből, rizsből, húsból, gyümölcsből készítettem az ételeinket. És csak rizs- és kukoricalisztet használtam. Még két tortát is sütöttem (rizslisztes piskótát). Így nem csak lisztmentesen ettem, hanem elkerültem minden olyan élelmiszert is, amibe esetleg beletettek perubalzsamot.

Vasárnap a családnak a húshoz krumpligombócot készítettem (magamnak rizst). Miközben az áttört krumplihoz lisztet gyúrtam, éreztem, hogy a kezem közé került egy nagyobb darab krumpli. Még mindig nem tanultam meg, hogy ne kapjak be mindenféle dolgot, ezért a krumplit bekaptam és lenyeltem. Miközben csúszott lefelé, eszembe jutott, hogy a krumpli már lisztes, de nem lehetett visszacsinálni.

Hétfőn délelőtt enyhén égett az arcom, az orrom vörös és pattanásos lett, a homlokom is kipirult. Hihetetlen, de megint így reagált a szervezetem.


Egyébként van egy újabb megfigyelésem, amit ha elmesélnék egy orvosnak, akkor biztosan kinevetne. Évtizedeken át magas volt a vérnyomásom. Már ifjú korom óta vérnyomáscsökkentőt szedek. Az elmúlt évben már háromféle vérnyomáscsökkentőt írt fel a kardiológus. Volt amikor 180/100 volt, de a 140/80 teljesen normális volt számomra. Az elmúlt hónapokban – mióta ügyelek a gluténmentes étkezésre – feltűnt, hogy a vérnyomásom egyre lejjebb ment. Amikor már heteken át 110/60-at mértem, akkor a három gyógyszerből elhagytam egyet. Rendszeresen mértem, és a vérnyomásom nem emelkedett. Most már két hete csak kétféle gyógyszert szedek és a vérnyomásom továbbra is 105/60 110/65 körüli. Ma reggel meg elfelejtettem azt a két gyógyszert is és az előbb megmértem és még most is csak: 115/65.

Szerény véleményem szerint a glutén olyan vészreakciót vált ki a szervezetben, amitől a vérnyomás is megemelkedik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése