2010. június 28., hétfő

A múlt héten a Bőrgyógyászati Klinikán voltam, ahol amikor mondtam, hogy az arcom majdnem minden krémtől kipirosodik, elküldtek vegyianyagallergia vizsgálatra.

Tettek a hátamra 50 allergént és egy héten keresztül minden nap be kellett mennem, hogy megnézzék. Ma kaptam kézbe az eredményt:
allergiás vagyok a kátrányra, a perubalzsamra, kolofoniumra, terpentinre és az illatanyagokra.

Ez azt jelenti, hogy szinte valamennyi kozmetikai szert, mosószert kerülnöm kell, ami üzletben kapható, hiszen azok valamilyen illatanyaggal illatosítva vannak, a krémek alapanyaga kőolaj.

A perubalzsam pedig egy olyan anyag, amit élelmiszerekbe is beletesznek ízfokozóként. Egy hatalmas lista van, hogy mit nem szabad enni :krémes lepény, csokoládék, üdítő italok, cola, majoránna, bors, curry, ketchup, fahéj, méz, karamell, szegfűszeg, citrusfélék (citrom, narancs), citrusfélék héját tartalmazó termékek, konzervipari termékek / befőttek, lekvárok, cukorkák, szörp, rágógumi, köhögés elleni cukorkák, ízesített-fűszeres italok (pl. narancs és citrom üdítők, vermut) és -szószok (pl. chilli), illatosított teák, fagylaltok, májkrém).

Vettem mosószódát (ami egy tiszta lúg), azzal fogom mosni a ruháimat. Ajánlottak egy szappant, ami nem tartalmaz kőolajszármazékot (pálmaolajól készült) és teljesen illatmentes.

A doktornő szerint az arcomon lévő kiütés és pirosság mindenképpen emésztőszervi problémára utal (most egy másik doktornő volt, szerinte okozhatja a liszt), és a fent felsorolt anyagok rátesznek egy lapáttal, hiszen allergiás vagyok rájuk.

Jól kinézek. Ugye?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése