2010. július 20., kedd

Amikor kiderült, hogy lisztérzékeny vagyok, akkor az interneten kezdtem informálódni, mindent el akartam olvasni erről az állapotról (nem betegség ez, hanem állapot). Leginkább fórumokon olvastam hasznos tanácsokat, hiszen mindenki a saját tapasztalatait írta le.
Eleinte igen furcsáltam, amikor arról írtak egyesek, hogy teljesen elkülönített evőeszközöket, edényeket használnak. Úgy gondoltam, hogy egy kicsit túlreagálják a dolgot. Mostanra viszont egyetértek velük.
Ha nem is minden evőeszközre, de fából készült eszközökre mindenképpen igaz az, hogy nem szabad közösen használni. Most a fakanálra, a gyúródeszkára és a sodrófára gondolok.
Hétvégén vendégek voltak nálunk, akik csülkös bablevest kértek. A család már megszokta a kukoricaliszttel sűrített leveseket, főzelékeket, de gondoltam, a vendégeket nem kényszerítem arra, hogy gluténmentes levest egyenek, ezért mielőtt az egészet nekik búzaliszttel berántottam, gyorsan kiszedtem magamnak egy kis fazékba levest.
Miközben pirítottam a rántást nézegettem a fakanalat és észrevettem, hogy hajszálvékony repedés van rajta. Ide szépen beül a búzaliszt és legközelebb, ha készítem a gluténmentesnek hitt ételt, akkor belekerülhet a búzafehérje (megjegyzem, hogy az orrom tegnapra már piros lett, a homlokomon lévő kiütés is megjelent).
Ezek után alaposan megnéztem a gyúródeszkát is és láttam, hogy hiába van elmosva, a pici repedések tele vannak lisztel. Pár hónappal ezelőtt amikor ezen a gyúródeszkán próbáltam formázni és sütni kukoricalisztből és rizslisztből, stb, majd evés után 1-2 nappal piros lett és égett az arcom, és dudorok jöttek a homlokomra, akkor abban a hitben, hogy keresztszennyeződés történhetett több alkalommal kidobtam a megvásárolt kukoricalisztet.
Most már sejtem, hogy a keresztszennyeződést én saját magam okoztam.
Venni fogok műanyag fakanalat és szilikon lapon fogok tésztát gyúrni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése