2010. július 25., vasárnap

Elkészítettem a holnapi vacsorát: cukkinileves, paprikáskrumpli és görhe:)

Cukkinileves: hagymát, majd fokhagymát megpirítok. Kockára vágom a cukkinit és ráteszem a pirított hagymára. A cukkinit nem hámoztam meg, mert nagyon zsenge volt. Felöntöm vízzel, sózom és egy kevés GM (gluténmentes) ételízesítőt teszek hozzá. Főzök bele egy nagyobb szem krumplit is, az fogja besűríteni. Amikor megpuhult a cukkini, botmoxerrel krémszerűvé turmixolom.

Paprikáskrumpli:nem írom le, hogy készül, hiszen majdnem mindenki tudja. Csak hagyma, fokhagyma, paprika, paradicsom, pirospaprika, só kell hozzá.

Görhe: a Nagymamám rettenetesen jól tudott sütni. Amikor nagy ritkán nem volt megelégedve a sütijével, akkor mindig azt mondta, hogy olyan lett, mint a görhe. Annyit tudtam, hogy a görhét kukoricalisztből készítik és nem lehetett valami finom, de soha nem ettem.
Ma rákerestem a neten és találtam többféle görhe receptet. Én egy nagyon egyszerűt készítettem: kukoricadarát cukrozott tejben sűrűre főztem. Hagytam kihülni és hozzá kevertem egy tojássárgáját és a tojásfehérje felvert habját. Ezután gombócokat készítettem,melyeket ellapítottam, a közepükbe az ujjammal mélyedést készítettem, majd tettem mindegyikbe egy darab sűrű lekvárt. 200 C fokon kb 35 percig sütöttem.
A görhe mindenkinek ízlett, már el is fogyott, pedig holnapra - magamnak - akartam készíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése