2013. június 22., szombat

Gluténmentes fagyitorta Sünmalac módra

Ma volt a fiam születésnapja!

Az ebéd nagy részét még tegnap készítettem el, hogy ma már ne nagyon kelljen a gáztűzhelyt bekapcsolni. Nagyon nagy a meleg, így igyekeztem hidegen fogyasztható kaját készíteni.

Hideg uborkaleves

Az uborkát megpucoltam, majd nagy lyukú reszelőn lereszeltem. Sóztam. 2,5 dl joghurtot kb 1 dl vízzel összekevertem, beletettem 3 gerezd zúzott fokhagymát, egy csokor aprított kaprot, kevés borsot. Ezután a reszelt uborkát belekevertem, majd a hűtőbe tettem a fogyasztásig. Csak nekem ízlett, de nekem nagyon!

Volt hideg meggyleves is, csak annak a képe olyan ronda lett, hogy nem teszem be. Az íze viszont jó volt. Azt a többiek ették.

A második fogás: hagymás krumplisaláta, rizibizi, aszalt szilvával és fokhagymával tűzdelt egyben sült hús.

A képen nem látszik, de volt mustáros-tormás-ketchapos csirkemell is, ami nagyon finom lett.

Fagyitorta

Sütöttem 2 tojás, 2ek rizsliszt, 2 ek cukor és 1 ek kakaópor felhasználásával egy vékony piskótalapot. Ez lett a torta alja. Erre került a krém, ami vaniliafagyiból és csokis pffasztottrizsből készült.Vettem egy doboz gluténmentes vaniliafagylaltot és hagytam, hogy kissé felengedjen, majd hozzákevertem a natur puffasztottrizst, amit előzetesen csokival vontam be. Mégpedig úgy, hogy 1 tábla gluténmentes étcsokoládét és 3 ek nutellát felolvasztottam, majd beleöntöttem a puffasztott rizst. Ezt a csokis rizst egy tálcán szétterítettem, majd a hűtőbe tettem. Amikor már kezdett megszilárdulni, akkor a nagyobb darabokat is széttördeltem, hogy minél kisebb darabok legyenek.

Amikor már hideg lett, akkor kevertem a fagyihoz és ráterítettem a tortaformában lévő piskótalapra.

A tetejét szintén csokis puffasztottrizzsel szórtam meg. Fogyasztásig a mélyhűtőben volt. Az éveket tejszínhabból nyomtuk rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése