2013. június 2., vasárnap

Kakaós túrós sütemény Sünmalac módra

A héten nem volt időm berakni a blogba, amit főztem. Most leginkább csak a képeket teszem be és csak rövid megjegyzéseket írok hozzá, főleg ott, ahol az alapanyagok nem egyértelműen gluténmentesek. Mármint nálam azok, de leírom, ha egy-egy ételnél a normál főzéstől el kell térni.

Paradicsomos káposzta: itt a sűrítésre kukoricalisztet használtam.

A biztosan gluténmentes hozzávalók: fejeskáposzta, hagyma, olaj, só, sűrített paradicsom, pici cukor.


Székelykáposzta

A biztosan gluténmentes hozzávalók: biztos helyen vásárolt savanyúkáposzta (kikérdeztem a savanyúságos eladót, hogy hogyan és milyen körülmények között készítette a káposztát és már régóta ismerem és megbízom benne), sertéshús, hagyma, paprika, só, rizs, olaj. A végén egy evőkanál kukoricaliszt.


Krumplifőzelék, pörkölttel.

A biztosan gluténmentes hozzávalók: Hagyma, paprika, sertéshús, olaj, só, krumpli, tejföl. A habaráshoz kukoricalisztet használtam.

Rakottkrumpli.

A biztosan gluténmentes hozzávalók:krumpli, főtt tojás, tejföl, só. A kolbászra oda kell figyelni, csak olyan terméket szabad venni, amelyről a gyártó nyilatkozott, hogy gluténmentes.

Zöldborsóleves.

A biztosan gluténmentes hozzávalók: Zöldborsó (idén ez az első friss borsó), sárgarépa, fehérrépa, só, hagyma, olaj. Egy tojáshoz adtam egy csipet sót és annyi kukoricalisztet, hogy kemény tésztát tudjak gyúrni, amit a reszelő durva fokán lereszeltem és ezt tettem a levesbe.

Paprikáskrumpli.

A biztosan gluténmentes hozzávalók: krumpli, zsír, hagyma, só, hegyespaprika, pirospaprika, paradicsom. Itt is gluténmentes kolbászt használtunk. Az uborka sósvizes és nem kovászos!

Spárgakrémleves.

A biztosan gluténmentes hozzávalók: spárga, olaj, hagyma, só, víz, kicsi tej, egy burgonya a sűrítéshez.

Burgonyás, cukkinis krumpli bundás hússal és kovászos uborkával.

A biztosan gluténmentes hozzávalók: Krumpli, cukkini, kevés olaj, só, fűszerezett tejföl, csirkemell. A húst kukoricalisztbe, majd felvert tojásba forgattam és úgy sütöttem ki.

Diós-karamellás muffin lekvárral és kávéval.

A biztosan gluténmentes hozzávalók:darált dió, vaj, tojás, cukor, só, szódabikarbóna, egy csomag karamellás pudingpor, rizsliszt, tej.

Az összetevők mennyiségét nem tudom leírni, mert semmit sem mértem, csak gondolomra öntögettem össze. Ami biztos, az a 20 dkg darált dió, 8 dkg vaj, az egy csomag pudingpor és a 3 tojás. A többit nem mértem. Ennek ellenére egészen jól sikerült. A közepébe áfonyalekvárt tettem.

Kakaós sütemény túró töltelékkel.

A biztosan gluténmentes hozzávalók: a sütihez: 3 tojés, 3 ek cukor, 3 evőkanál rizsliszt, 1 ek kakaópor.

A túrótöltelék: 25 dkg túró, 10 dkg cukor, csipet só,egy citrom leve és reszelt héja, 1 kis doboz Hulala habbá felverve, melybe egy habfixálót is tettem és egy nagy marék mazsola.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése