2013. június 22., szombat

Kapros túróslepény Sünmalac módra

Karalábéfőzelék virslivel és kapros-túrós sütemény.

Két karalábét és egy krumplit kockára vágtam és vajon párolni kezdtem. Sóztam, borsoztam, majd kevés vizet öntöttem rá és puhára főztem. 2 dl tejfölben elkevertem 1 ek. Kukoricalisztet és azzal sűrítettem. Gluténmentes virslit sütöttem hozzá.

A kapros-túrós süti a ”lusta asszony rétese” recept szerint készült.

25 dkg rizslisztet összekevertem 20 dkg cukorral és 1 kk szódabikarbónával. Ennek a lisztkeveréknek a felét beleszórtam egy kisebb méretű, zsírpapírral kibélelt tepsibe. Erre rászórtam 1/2 kg túrót, melyet 2 csokor apróra vágott kaporral előzetesen összekevertem, majd rászórtam a maradék lisztkeveréket. Erre ráöntöttem 2 dl tejjel összekevert 2 egész tojást. Villával megszurkáltam, hogy a tojásos tej bejusson a liszt közé. 200 C-ra felmelegített sütőbe tettem, majd 5 perc múlva 180 C-ra csökkentettem a hőmérsékletet és 40 percig sütöttem.

Első nap nagyon finom, de másnapra nagyon érződik, hogy „szemcsés” a rizsliszt miatt. De aki gluténérzékeny, az ne legyen finnyás:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése