2012. március 21., szerda

Ma elugrottam egy „táplálék allergia centrum” boltba. Az elmúlt két évben harmadszor jártam ott. Ma kicsit figyelmesen, aprólékosan megnéztem minden terméket. Volt sokféle termék, amin rajta volt a felirat, hogy gluténmentes vagy a jelzés, a búza áthúzva. De rengeteg készítmény volt, ami nem volt jelzéssel ellátva, csak a polcon volt nagybetűvel kiírva, hogy gluténmentes áru. Ezeket a termékeket is nézegettem, aztán az elmúlt évek tapasztalatai alapján azt a következtetést vontam le, hogy összeszedtek egy csomó terméket, amelynek a csomagolásán az összetétel felsorolása nem tartalmazza a búzát.

Sajnos találtam több terméket is, aminek az összetétele valóban nem tartalmaz búzát, de a gyártójával már leveleztem és azt írták, hogy sajnos nem tudják garantálni, hogy a termékük gluténmentes és ha hyperérzékeny vagyok, akkor jobb, ha nem eszem.

Eredetileg úgy mentem, hogy mindenfélét fogok vásárolni, ehelyett csak a gyümölcs ízű Császári karikából vettem egy zacskóval, amin rajta van a jelzés és ettől még tényleg soha nem volt bajom.

És itt van egy csokis keksz féle, amit kb egy évvel ezelőtt egyszer vettem, pár darabot ettem belőle és kiütötte a bőrömet és égett az arcom. Akkor kidobtam, mert akkor is észrevettem rajta az alábbi feliratokat.

Az elején rajta az áthúzott búzajel:

 

 

A hátulján a felirat: "rendkívül alacsony gluténtartalom" - de benne van:(

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése