2015. november 23., hétfő

Töltött libanyak

Életemben először készítettem töltött libanyakat.


Hétvégén a hentesnél vettem libahájat, libanyakat, májat, stb. És megláttam, hogy van libanyak bőre. Vettem egyet próbaként.
A hájból kisütöttem a zsírt és finom tepertő is lett belőle. A libanyak bőrét pedig megtöltöttem.
Ledaráltam 40 dkg csirkemellet, 20 dkg kacsamájat kisebb darabokra vágtam, egy főtt tojást szintén feldaraboltam és hogy gluténmentes legyen, ezért 4 db puffasztott rizst áztattam vízbe, majd kinyomkodtam és az egészet összegyúrtam. Sót, borsot és egy egész csokor petrezselymet felaprítva hozzá adtam. 
A keverék felét belenyomkodtam a libanyakba, aminek a két végét cérnával össze is varrtam. A kimaradt húskeveréket csak betettem a kizsírozott tepsibe. Alufólia alatt kb 40 percig sütöttem, majd levettem a fóliát és tovább sütöttem. Sajnos nem lett elég ropogós a bőr, mert nem volt időm elég ideig sütni. Nagyon éhesek voltunk:)

Így néz ki belül. Látszik a fehér rész, ami puffasztott rizs, látszik a darabos máj.
Nagyon finom lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése