2013. szeptember 21., szombat

Joghurtos túrótorta Sünmalac módra

Sültoldalas krumpli-cukkini-sütőtök-paprika-hagyma körettel:

Gluténmentes citromos-barackos joghurtos-túrótorta:

Három tojásból piskótát sütöttem. Liszt helyett darált diót tettem hozzá. Kb 6 evőkanállal. Szilikon tortaformába öntöttem a tésztát, amit előzetesen elfelejtettem kizsírozni, így alig akart kijönni a tészta a formából. Végül darabonként kiszedtem, majd egy csatos, peremes tortaforma aljába tettem a sütialapot.

Krém: ¼ kg túrót, 4 dl joghurttal, 1 citrom levével és reszelt héjjával, és ízlés szerinti mennyiségű nyírfacukorral simára kevertem. 20 gr zselatint kevés vízzel összekevertem és forrásig melegítettem. A meleg zselatinhoz adtam a joghurtos krémből – hőkiegyenlítés céljából – majd az egész joghurtos krémmel összekevertem. Mivel a joghurt és a túró is hideg volt, azért a zselatin egyből kezdte megszilárdítani a krémet. A krém negyedét a tortalapra tettem, majd apróra vágott őszibarackot tettem rá, végül ráöntöttem az összes krémet. Egy éjszakát a hűtőben pihent.

Könnyű és finom sütemény lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése