2013. szeptember 7., szombat

Mákos süti Sünmalac módra és lapos kenyér Sünmalac módra

Húsleves csirkecomból, sok zöldséggel.

Csirkepörkölt sült cukkinival, padlizsánnal és paprikával, valamint csalamádéval

Nagyon finom mákos sütemény. Nem csak gluténmentes étkezésbe, hanem a paleolitba is belefér. Van egy kicsi tepsim, ahhoz az alábbiaknak csak a fele kellett.

Normál méretű tepsihez a hozzávalók:

20 dkg mák,
10 dkg kókusz,
4 ek méz,
5 dkg mazsola darálva,
4 tojés (a fehérje habként),
3 ek. olaj,
2 alma reszelve,
½ kk szódabikarbóna,
szükség esetén kevés almalé.

200 °C-on 25-30 perc. Nagyon finom, könnyű sütemény lett.

Holnap egy hétre elrepülök. Az útra készítettem néhány gluténmentes kenyérpótlékot. 10 dkg mandulát ledaráltam, összekevertem kb 5 ek lenmagliszttel, sóval, 1 tojásfehérjével és egy csipet szódabikarbónával, majd hozzáöntöttem annyi vizet, hogy puha tészta legyen. Kicsit állni hagytam, majd zsírpapírral kibélelt tepsibe simítottam és 170 °C-on kb 15 perc alatt megsült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése