2013. november 11., hétfő

Lapos kenyér Sünmalac módra

Rizst és urad dal nevű hántolt fekete lencsét kávédarálóval lisztté őröltem, majd nagyon kevés olajat, sót és vizet tettem hozzá. Összegyúrtam, majd dió nagyságú golyókat formáztam, majd két nylonzacskó között (így nem ragad és nem kell lisztezni) nagyon vékonyra nyújtottam. Van egy öntöttvas lapos edényem, azt felmelegítem és ropogósra megsütöm. Arra kell vigyázni, hogy ne maradjon elől, mert azok is szívesen eszik, akiknek nem kell gluténmentesen táplálkozniuk.
Ez egy másik laposkenyér. Ezt hasonló módon készítettem, mint a felsőt, de ez darált lenmagból és kukoricalisztből készült. Frissen ropogós, de másnap cipőtalp jellegű, de én úgy is megeszem.
Ezt szendvicssütőben sütöttem. Kukoricaliszt, tej, só, kevés élesztő kell hozzá. A sütőlapra először egy kevés tésztát tettem, erre jött egy kis szilvalekvár, majd újabb tészta. Frissen nagyon finom, de másnap nagyon kemény. Ennek ellenére hármat megettem tízóraira, aztán egész nap nyögtem a gyomorégéstől.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése