2013. szeptember 1., vasárnap

Gluténmentes répatorta Sünmalac módra és marcipán Sünmalac módra


GLUTÉNMENTES RÉPATORTA
Hozzávalók:
A tésztához:
8 dkg burgonyakeményítő
5 tojás
20 dkg porcukor
15 dkg darált dió
25 dkg répa reszelve, leve kinyomkodva
1-citrom reszelt héja

1 vanília kikapart belseje,
1 kk. szódabikarbóna
1 ek fahéj
1 tk
őrölt szegfűszeg
Krém:
25 dkg1 doboz mascarpone
25 dkg túró
4 dl tejföl
10 g zselatin
8 dkg porcukor
1 citrom reszelt héja
Marcipán burkolat:
10 dkg mandula
10 dkg porcukor
mandulaaroma
víz
A diót és a sárgarépát külön-külön ledaráltam. A keményítőt összekevertem a szódabikarbónával és a főszerekkel.
A tojásfehérjét egy kevés sóval felvertem, majd hozzáadtam a porcukrot és azzal is tovább kevertem. Ezután hozzáöntöttem a tojássárgákat és ezzel is pár percig kevertem.
A habhoz adtam a reszelt (darált) répát, melyből kinyomtam a levét, majd utána a darált diót és végül a keményítőt. Óvatosan összekevertem, majd egy zsírpapírral kibélelt tortaformába öntöttem (24 cm átmérőjűbe).
A tésztát 190°C-os sütőben 45 percig sütöttem (kb 20 perc múlva alufóliával letakartam, mert nagyon barnult). A kész sütit a tortakarikával együtt fejjel lefelé egy rácsra borítottam és hagytam így kihűlni. A süti oldala a tortaformához volt tapadva, ezért nem esett ki, és így a tészta nem esett össze.
A krémhez a mascarponét kikevertem a porcukorral, majd belereszeltem a citrom héját. A krémsajtot kézi habverővel kevertem, de csak rövid ideig, mert azt olvastam, hogy vigyázni kell vele, nehogy túlkeverjük! A tejfölt a túróval összekevertem. Egy kis lábasban a zselatint 3-4 evőkanál vízzel felmelegítettem, majd hozzákevertem egy kis a tejfölös masszát a hőkiegyenlítés miatt. A zselatinos-tejfölös masszát belekevertem a tejfölös-túrós keverékbe, majd hozzákevertem a mascarponét is.
A kész krémet éjszakára a hűtőbe tettem, hogy a zselatin miatt kissé szilárdabb legyen.
Reggel a tortát 3 lapra vágtam és a krémmel megkentem mindhárom lapot.
Marcipán
A legfelső részt marcipánnal betakartam (legközelebb nagyobbra nyújtom a marcipánt, hogy az oldalát is befedje).
A marcipánt egyébként saját magam készítettem 10 dkg mandulából és 10 dkg cukorból. A mandulát forró vízbe tettem és utána lehúztam a héját. A mandulát a cukorral darálóba tettem és durvára daráltam. Ezután 2 evőkanalanként kávédarálóba tettem a cukros diót és a kávédarálóval nagyon finomra őröltem. Kevés mandulaaromát is adtam hozzá és alaposan összegyúrtam. Érzésre adtam hozzá nagyon kevés vizet is. Utólag olvastam, hogy nem így kellett volna, hanem vízben kellett volna a cukrot sziruppá főzni és azzal összegyúrni a mandulát. Az én módszerem is tökéletes volt. A fő kóstolóim szerint is finom marcipán íze volt.
A marcipánmasszát egy nagy zacskóba tettem és úgy nyújtottam ki, így nem kellett alászórni porcukrot, és mégsem ragadt.
A kinyújtott marcipánt a sütemény tetejáre tettem és a felesleges részeket ollóval levágtam. Legközelebb nagyobbra fogom nyújtani, hogy az oldalát is befedje.
És itt a süti, amely tényleg nagyon finom volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése