2012. január 3., kedd

Kocsonya

Kocsonya: vettem két körmöt, egy csülköt és egy kevés bőrt. A csülköt a hentessel félbe vágattam. Feltettem annyi vízbe főzni, hogy hogy bővel ellepje. Amikor felforrt, akkor a tetején összegyűlő habot leszedtem. 2 óra fővés után tettem a vízbe sót, babérlevelet, egy hagymát, egy fej felaprított fokhagymát, 15 szem borsot. Ezzel is főztem egy órát, majd beletettem a sárga- és fehérrépát, valamint még egy fej fokhagymát. Mielőtt lekapcsoltam a gázt, még egyszer megkóstoltam, hogy elég sós-e. Ezután a léből kihalásztam a húst és egy tálban hagytam kihűlni. A levet szitán átszűrtem . Kistányérokba tettem a húst, a karikára vágott répákat és egy karika kemény tojást. Ezután rámertem a kocsonya levét. Pirospaprikával megszórtam, majd hidegre tettem.


Én ecettel kicsit meglocsolva szoktam enni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése