2011. december 24., szombat



Gluténmentes halászlé

Nem bízom meg a halászlékockákban, ezért azt nem használok. Nem vacakolok paszírozással, mert annyira nem szeretem a halászlét. Ezért igen egyszerűen főzöm. Vízbe teszek sót, pirospaprikát, apróra vágott vöröshagymát, néhány gerezd fokhagymát és egy apróra vágott krumplit. Kb negyed óráig főzöm, majd simára turmixolom. Ezután 10 percig főzöm benne a pontyszeleteket. És már kész is.


Hústorta és Bacon szeletekbe tekert csirkemáj, lilahagymás krumplisalátával és majonézes krumplival.

Egy kerek edényt Bacon szeletekkel kibéleltem úgy, hogy a szalonna bőven kilógjon az edényből. Egy réteg vékony szeletre vágott csirkemell, egy réteg füstölt sajt. A rétegezést addig végezzük, amíg megtelik az edény, vagy elfogy a hozzávaló. Beborítjuk a kilógó szalonnacsíkokkal. Lefedve 1 órát, majd fedetlenül még ½ órát sütjük..


Csirkemáj: Ez egy nagyon egyszerű finomság. Bacon szeletekbe becsavarjuk a csirkemájat és megsütjük. Addig kell sütni, amíg a szalonna ropogós lesz. Nyam-nyam.



Töltött káposzta gluténmentesen:

1 kg savanyúkáposztát és 10 db káposztalevelet vettem. A leveleket a közepénél félbevágtam, mert jó nagyok voltak. 1 kg sertéshúst és egy darab Csabai csípős kolbászt ledaráltam, valamint egy nagy marék káposztát is apróra vágtam, ezeket összekevertem, tettem bele két marék rizst, sóztam, borsoztam és a káposztalevelekbe betöltöttem. A fazék aljába savanyúkáposztát tettem, erre helyeztem a töltött káposztákat, majd a maradék káposztával betakartam. Annyi vizet öntöttem rá, hogy ellepje. Volt néhány csípős paprikám, azt is beletettem. 1,5 óra főzés után kukoricaliszttel és rizsliszttel behabartam. Habarás után még 5 percig főztem. Nagyon finom lett. Aki akarta, a tányérjában tejföllel megszelídítette (a paprikától csípős lett).



Gluténmentes puncstorta:

Elkészítése több napig tartott. Először sütöttem egy egyszerű sütit, amit hagytam pár napig száradni. Ehhez kellett

2 tojás,

20 dkg liszt,

4 dkg vaj

ezeket összekeverni, majd

25 dkg liszt (most 20 dkg rizslisztet és 5 dkg kukoricalisztet használtam)

kb 1/4 l tej

1 kkanál szódabikarbóna


Kis tepsiben megsütöttem, majd hagytam három napig száradni.


Második lépésként sütöttem 3 tojásból piskótát (3 tojás, 3 ek cukor, 3 ek rizsliszt). Ezt a piskótát félbevágtam.

A piskóta alsó felét visszatettem a kapcsos tortaformába, megkentem baracklekvárral, majd az alábbi keveréket öntöttem rá:

Felaprítottam apró kockákra a megszáradt süteményt, aztán meglocsoltam 1,5 dl cukrozott, házi pálinkás sziruppal. Hagytam, hogy megszívja magát. Ezután egy igazán malacságot öntöttem rá: 1/2 dl feketekávé, ¼ dl sűrű málnaszörp, 1 dl baracklekvár, 10 dkg beáztatott mazsola, 10 dkg darált dió. Na ezzel összekevertem a már beáztatott süteménykockákat és az egészet beleöntöttem a tortaformába. Azt olvastam, hogy ezt a keveréket alaposan tömöríteni kell. Van aki rátesz mindenfélét – tányér, fazék, stb – én tenyérrel nyomkodtam, amíg úgy nem éreztem, hogy eléggé összeállt. Ezután rátettem a piskóta tetejét, majd rózsaszín mázzal bevontam. Ehhez pár kanál meggylében elkevertem 15 dkg cukrot. Pár órára a hűtőbe tettem és nem csak szerintem, de nagyon finom lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése