2011. július 14., csütörtök

Túrós kakaós sütemény Sünmalac módra

Tárkonyos csirkeraguleves: hagymát olajon megdinsztelni, rádobni karikára vágott sárgarépát és fehérrépát, rádobni az apró darabokra vágott csirkehúst (nálunk leginkább csirkemell, mert abban nincs csont). Egy kicsit együtt sütögetni, majd megszórni egy kevés kukoricaliszttel és felengedni vízzel. Sózni, borsozni és egy káváskanálnyi tárkonnyal megszórni. 20 perc főzés után tettem bele egy jó nagy adag felaprított gombát és egy kockára vágott cukkinit, valamint egy krumplit. 10 perc főzés után tejszín helyett egy kis tejjel megkínáltam:)

Gluténmentes bociszelet: Egy tojásból, 20 dkg kukoricalisztből, 10 dkg cukorból, 2 ek kakaóból, egy kk szódabikarbónából készítettem az alaptésztát, majd foltokban megszórtam túró, cukor és egy tojás keverékével. Aztán megsüöttem és megettük. Legközelebb nem kukoricalisztből, hanem rizslisztből fogom készíteni, mert a kukoricalisztnek van egy jellegzetes (nem mindenki által szeretett) íze.

Régen írtam az arcomról. Az utolsó nagy fellángolás, amit a liszt okozott, májusban történt. Akkor nagyon csúnya és hosszú ideig tartó dudorok és hólyagok voltak az arcomon. Kb június elejére múltak el és azóta nem jöt elő:)

Azt olvastam, hogy Svéd kutatók felhívták a figyelmet arra, hogy bizonyos esetekben a pikkelysömört komolyan befolyásolja a gluténmentes diéta.

A psoriasisban szenvedő betegek tizenhat százalékánál pozitív az antigliadin antitest teszt, amely azt mutatja, hogy érzékeny lehet a gluténra. Amikor ezek a psoriasisos betegek elkerülték a glutént, a pikkelysömör javult. Amikor ismét ettek glutént, a pikkelysömör visszajött. Azoknak a pikkelysömörös betegeknek, akiknek nem volt pozitív az antigliadin teszt, a betegségük a liszt elhagyásával nem javult.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése