2011. július 31., vasárnap

Sacher torta Sünmalac módra

Fejtett bableves és Sacher torta

1,5 kg babot kifejtettem, majd sós vízben el kezdtem főzni. 15 perc múlva beletettem a zöldséget (sárgarépa, fehérrépa, zeller, karalábé). Újabb 15 perc főzés után tettem bele egy kevés gluténmentes tésztát, majd 6 gerezd zúzott fokhagymát egy kevés olajon megfuttattam, tettem rá 2 ek kukoricalisztet és ezzel besűritettem a levest.

Sacher torta (gluténmentes)

8 dkg mézet, 4 dkg kakaóport, ½ dl olajat, 3 tojássárgáját, ½ tk szódabikarbónát, 2 db érett, apró kockára vágott sárgabarackot elektromos keverővel alaposan összekevertem. + tojásfehérjéből kemény habot vertem. 18 dkg diót ledaráltam. A hozzávalókat óvatosan összekevertem és egy zsírpapírral kibélelt tortaformában előmelegített sütőben 180 C fokon 25 perc alatt megsütöttem. Még melegen megkentem a tetejét házi sárgabaracklekvárral, majd csokival bevontam a tetejét. A tetejére való csokimázt saját magam készítettem. Nem mertem felhasználni az üzletben kapható tortabevonót, mert nem bíztam a gluténmentességében. 3 nagy evőkanál kakaóport, 2 ek cukrot nagyon kevés vízzel simára kevertem, adtam hozzá egy diónyi nagyságú liga margarint. Az egészet megmelegítettem és amikor folyós csoki kinézete lett, akkor a torta közepére öntöttem és késsel elkentem a torta tetején. Fél órára betettem a hűtőbe, ahol majdnem teljesen megszilárdult. A tányéron lévő süteményekre 1-1 kk tejszinhabot tettem. A család szerint nagyon finom lett.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése