2015. december 15., kedd

Ma kipróbáltam, hogy tudok-e gluténmentes mákos bejglit készíteni. És tudtam!



Két rúd bejglihez a hozzávalók:
20 dkg túró,
20 dkg rizsliszt,
10 dkg margarin,
5 dkg cukor darálva,
csipet só,
1/2 kk. szódabikarbóna

A tésztát reggel összegyúrtam és betettem a hűtőbe.

Mák töltelék:

15 dkg mák darálva,
8 dkg cukor darálva,
1 dl forró tej,
aszalt áfonya.

Este két részre osztottam a tésztát, kukoricaliszttel megszórt szilikonlapon kinyújtottam, megkentem a máktöltelék felével, majd felcsavartam. Ugyanezt tettem a tészta másik felével is. A szilikonlap segítségével könnyű felcsavarni. Anélkül nem menne. Ha valakinek nincs szilikonlapja, az lisztezett abroszon nyújtsa a tésztát és az abrosz segítségével csavarjon.

A rudakat zsírpapírral bélelt tepsibe tettem, tojással kétszer megkentem, majd légkeveréses sütőben 170 C-on kb 15 percig sütöttem.

Frissen nagyon finom volt. Egy rudat azonnal meg is ettünk ketten. Hogy milyen lesz másnap, arra nagyon kíváncsi vagyok.

2 megjegyzés:

  1. Gyönyörű! Én is nagyon kíváncsi vagyok, milyen másnap. Juli

    VálaszTörlés
  2. Finom! Most este is ettünk belőle és nagyon jó. Karácsonyra mákoson kívül diósat is fogok sütni. Szerintem az fontos, hogy a töltelék ne legyen száraz.

    VálaszTörlés