2013. november 16., szombat

Ma reggelire kaszinótojást és franciasalátát ettünk tejeskávéval.
A franciasalátát mirelitt zöldségből készítettem. Sós vízben megfőztem, majd tejföl-majonéz keverékébe forgattam. A kemény tojásokat félbevágtam, atojássárgáját kikapartam, ízesítettem majonézzel, sóval és visszatöltöttem a tojásokba.
 
 
 
Ebédre karfiollevevest főztem. Hagymát pirítottam olajon, majd a karikára vágott sárgarépát és fehérrépát szintén az olajon megfuttattam. Ezután megszórtam kukoricaliszztel, majd felöntöttem vízzel és beletettem a karfiolt. Sóztam és puhára főztem.
 
 
A pörkölt annyiban tér el a normál pörkölttől, hogy babérlevelet, borsot és ecetet tettem hozzá és amikor megfőtt, akkor tejföllel nyakon öntöttem. Krumpligombóccal ettük. Főtt krumplihoz tojást és rizslisztet-kukoricalisztet tettem, majd éppen gyöngyöző vízben megfőztem. Óvatosan kell főzni, mert a gluténmentes liszt nehezen tartja össze.
 
 
6 tojás fehérjét gondolom mennyiségű nyírfacukorral összekevertem, majd 1/2 kg túróval, csipet sóval, 1/2 kk szódabikarbónával, két marék mazsolával és fele-fele  mennyiségű (érzésre bízott mennyiségben) hozzákevertem. Ezután összekevertem a kemény habbá vert tojásfehérjéket. 200 C-ra előmelegített sütőben kezdtem sütni. A sütőt 10 perc múlva 170 C-ra csökkentettem és kb 1/2 óra alatt megsütöttem. Szilvalekvárral ettük.
 
 
Ez a tegnapelőtti vacsora. Párolt lilakáposzta, sült csirkemellel.
 
 
Ez is valamelyik nap vacsorája.  Főtt karfiol, sült csirkemell, fokhagyával töltött paprika, mint savanyúság, nagyon kevés sült krumpli.
 
 
Főtt krumpli, vajon sült lazac, kapros-tejfülös öntetes káposzta.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése