2012. szeptember 30., vasárnap

A mai ebéd karfiolleves, krumpli hússal, valamint borítós túrós volt.

A karfiollevest egy hagyma megpirításával kezdtem, majd tettem a fazékba karikára vágott sárga- és fehérrépát. Ezt megszórtam egy kevés kukoricaliszttel, majd felengedtem vízzel. Beletettem a rózsáira szedett karfiolt is és megsóztam. Amikor már majdnem kész volt, akkor tettem bele tojásból és kukoricalisztből gyúrt, lereszelt tésztát és apróra vágott petrezselymet. Pár perc után 1 dl tejfölt kevertem hozzá. 

 

A csirkemellet megsóztam, forró olajra dobtam, karikáztam rá vöröshagymát, paprikát és fokhagymát. Fedő alatt a saját levében, fedő alatt pároltam és kb 45 perc után levéve a fedőt lesütöttem. Finom puha, ízletes hús lett.
A krumplikat megsikáltam, majd bevagdostam. A vágatokat ecsettel, sós olajjal megkentem, sütúben sütöttem. mikor már majdnem kész volt, akkor a vágatok kissé szétnyíltak, ekkor a vágatokba egy-egy szelet füstölt sajtot dugtam és 5 percre visszatettem sülni.
Ubisaláta volt hozzá.

Borítós túrós: ezt a receptet is én találtam ki. Kissé elrontottam, ezért lett borítós (kiborítós) a neve. 1/2 kg túrót 2 tojássárgájáva és 15 dkg cukorral, vaniliás cukorral,csipet sóval és 1/2 kk. szódabikarbónával összekevertem. Tettem bele egy csomag vaniliás pudingport és gondolom mennyiségű tejet (kicsit sokat gondoltam), majd hozzá kevertem a két tojás fehérjéből vert habot. Betettem a sütőbe és kb 40 percig sütöttem. Azt gondoltam, hogy a vaniliáspuding a tejjel a sütőben sütve is megfő. Csak azt felejtettem el, hogy a puding meleg állapotában elég puha. És arra sem figyeltem eléggé, hogy a szilikonforma is puha és nem úgy viselkedik, mint egy normál tortaforma.
Meg akartam nézni, hogy mi történik, ha fejen állítom a formát:) Megláttam:) Szerencsére pont előtte töröltem fel a konyhát, így felszedtem a roncsokat és megettük. Kicsit lágy volt (kevesebb tej kellett volna bele), de állítólag nagyon finom volt:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése