2012. július 19., csütörtök

Visszatértem, mert sokan kértetek erre.
A múltkori bejegyzésem óta az történt, hogy aki másolt a blogomból, az utólag megjelőlte, hogy a blogbejegyzés Sünmalactól származik. Remélem, hogy ezután már nem fogok találkozni a saját bejegyzéseimmel más honlapján.

Tegnap a munkám során találkoztam egy bőrgyógyásszal, akivel nagyon jót beszélgettem.
Mint már sokszor írtam, a glutén okozta bőrtüneteimmel az eddig felkeresett bőrgyógyászok nem tudtak mit kezdeni. Illetve nem akarták elismerni, hogy a liszt és a bőrtünetek között összefüggés lenne.
A tegnapi bőrgyógyászt el kezdtem kérdésekkel bombázni. Az arcomon jelenleg nincsenek kiütések, dudorok, így nem sejtette, hogy magam miatt kérdezgetem. Elmondta, hogy mostanában egyre több gyermekkel találkozik, akinek mindenféle bőrproblémája van. A rendelőkben a bőrgyógyászati protokoll szerint szteroidos krémet írnak fel rá és vannak olyan szülök, akik szinte szteroidban fürdetik a piciket.
A doktor szerint ezeknek a bőrtüneteknek belső oka van és nem az a megoldás, ha ártalmas krémekkel kezeljük. Szerinte nagyon fontos lenne az étkezésre figyelni. Elsődlegesen a glutént kellene elhagyni.
Ekkor meséltem el az én történetemet. Amit elmondtam neki, arra végig bólogatott.
Végre egy bőrgyógyász, aki hitt nekem:)
Amikor elmeséltem neki, hogy 10 nap barnarizsezés után elmúlt az arcégésem és eltűntek a dudorok az arcomról, akkor azt mondta, hogy akik kipróbálták a gluténmentes étkezést, azok szintén ilyen 10 napos kúra után kezdték észrevenni a javulást.
A gliadin IgA pozitivitásomra azt mondta, hogy ennél nagyobb bizonyíték nem is kell, még a biopsziás vizsgálat is felesleges, mert akinél ez pozitív, annak a vérében nagyon sok az antitest, és ezt csak nagyon kevés embernél tudják kimutatni.
A doki azt is mondta, hogy akinek bőrproblémái vannak, és nem lehet kimutatni a gluténérzékenységet, akkor is meg kell próbálni a gluténmentes diétát, mert a 30 év praxisa alapján állítja, hogy ettől nagyon sok embernek szépen javul a bőre. És a tejet (kazeint), a burgonyát, a hüvelyeseket, a szóját és a kukoricát is el kellene hagyni.

A burgonyában lévő szaponinok növelhetik a bél áteresztő képességét. Egy helyen azt olvastam, hogy ha új élelmiszerként most ismernénk meg a burgonyát és előzetesen bevizsgálnák, akkor nem engedélyeznék emberi táplálék céljára, mivel a bélfal áteresztőképességének növekedését okozza, ami a krónikus gyulladással küzdő emberek esetében (rák, autoimmun betegség, szív-és érrendszeri megbetegedések, inzulinrezisztenciával összefüggő problémák) nagyon veszélyes lehet. Ugyanis amikor a bél áteresztővé válik, akkor a bél tartalma attól kezdve könnyen eléri az immunrendszert, és aktiválja azt. Mindez krónikus, alacsony szintű, szisztémás gyulladást okoz. A krónikus, alacsony szintű, szisztémás gyulladás nélkül az olyan betegségek, mint a rák, a szív- és érrendszeri betegségek, az autoimmun betegségek és az inzulinrezisztencia, nem volnának képesek felülkerekedni és kifejteni halálos hatásukat.

Persze ez nem azt jelenti, hogy mostantól nem eszem burgonyát, de elgondolkodom rajta.

Na, hogy ne csak ilyen rémségeket írjak, beteszem a gluténmentes cukkinifasirt receptjét:

Durva reszelőn egy nagy cukkinit lereszeltem héjastul. Kicsit megsóztam és pár perc állás után kinyomtam a levét. Beleütöttem egy tojást, sóztam, borsoztam, tettem bele darált szezámmagot és lenmagot, négy gerezd átnyomott fokhagymát, barnarizslisztet és a fasírtokat puffasztott amarántmagba forgattam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése