2018. október 22., hétfő

Gluténmentes "grízgaluska+ leves, csirkepörkölt, bociszelet

A "grízgaluska" levest kicsit elkésve fotóztam le, már csak pár kanálnyi volt, amikor eszembe jutott, hogy fényképet készítsek.
Gluténmentes grízgaluskával nem kísérletezem, helyette kukoricadarát húslevesben megfőztem puliszkának, hagytam kihülni, amikor egy kicsit szilárdult is és forró levesbe kanállal galuskákat szaggattam. Mindenkinek ízlett.


Csirkepörkölt: attól lett igazán finom, hogy elfelejtettem, hogy készül és kicsit odakapott.
Krumplipürével és majonézes salátával ettük.


Bociszelet

A gluténmentes bociszelet készítése gyerekjáték. Szó szerint.


Bociszelethez főztem fél liter tejből csokipudingot. 3 tojásfehérjét 2 ek cukorral kemény habbá vertem. A habot félretettem. 3 tojássárgáját 3 ek cukorral habosra vertünk, tettem bele 1 kk szódabikarbónát, csipet sót, 1 ek citromlét, kb 1 dl tejet, 3 ek kukoricakeményítőt, 3 ek barna rizslisztet, 1 csomag vaniliás pudingport. Az egészet robotgéppel összekevertem. Na ekkor kell beállítani, hogy ne legyen se kemény, se folyékony. Sok gyakorlás után én már nem használom a mérleget. Ha jónak ítéljük, akkor bele lehet forgatni a keményre vert habot.
Szilikonos zsírpapírral bélelt tepsibe öntöttem, majd az unokámmal a csokipudingot rátetettem.
180 C-on kb 40 perc.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése