2013. február 23., szombat

Ez a vidám reggeli nem más, mint kőrözött, megszórva lenmaggal. A szirmokat sárgarépacsíkokból és paprikacsíkokból készítettem, amit szintén megettünk.


Ez egy másik reggeli. Franciasaláta, kaszinótojással.

Töltött paprika paprika nélkül, vagyis paradicsomos gombóc.


Mákos süti szilvalekvárral. Na ennek leírom a receptjét, mert nagyon egyszerű és nagyon finom.

Hozzávalók: 10 dkg vaj, 2 tojás, 1 kk szódabikarbóna, 3/4 bögre cukor, 1 bögre darált mák, 1 bögre liszt, ¾ bögre tej, szilvalekvár, porcukor

10 dkg vajat megolvasztottam és hozzákevertem 2 tojást, ¾ bögre cukrot (nyírfacukrot), csipet sót és 1 kk szódabikarbónát. Ezután hozzáöntöttem 1 bögre darált mákot, ¾ bögre kukoricalisztet, 164 bögre indiai bablisztet és ¾ bögre tejet. Robotgéppel összedolgoztam. Zsírpapírral bélelt közepes tepsibe öntöttem, majd 180 fokos előmelegített sütőben készre sütöttem. Kb 25-30 perc volt, nem figyeltem az órát.

Miután kihűlt, fejen állítottam a süteményt és egyforma kockákra vágtam, majd karalábévájóval lyukakat fúrtam és megtöltöttem szilvalekvárral. A végén porcukorral meghintettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése