2017. december 23., szombat

Bejgli

Bejgli hozzávalói (2 rúdhoz)

250 gr Alfa-Mix liszt,
5 dkg olvasztott vaj,
2 ek tejföl,
1 tojás sárgája,
1 ek cukor,
csipet só,
2 dkg élesztő,
fél kk. szódabikarbóna, 
10 dkg túró (nem elírás! azért tettem bele, hogy ne száradjon ki olyan hamar a bejgli!)
gondolomra langyos tej.

Elkészítés: A meglangyosított tejben feloldjuk a cukor egy részét és megfuttatjuk benne az élesztőt.

A hozzávalókat jól összegyúrjuk, kettéosztjuk, kinyújtjuk. Elosztjuk rajta a tölteléket, a rudat feltekerjük. Tepsibe tesszük, villával néhány helyen megszurkáljuk, megkenjük tojással.


Meleg helyen kelni hagyjuk kb. 20 percet újra megkenjük, és előmelegített sütőben 175°C fokon aranybarnára sütjük. Kb 20 perc után alufóliával befedtem és még 20 percig sütöttem. 

Töltelék: Bejglinként 12 dkg dió ill. mák, 8 dkg cukrot, 80 ml víz. A vizet felfőzöm a cukorral, ráöntöm a mákra, vagy dióra, összekeverem és teljesen kihűtöm.






Most nem rizs és kukoricalisztből sütöttem, mert vendégeket is meg akarok kínálni. 7 éve ellenállok a kész gluténmentes liszteknek, de most megadtam magam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése