2015. február 21., szombat

Halnap

Ma délben és este is halat ettünk gluténmentes nokedlivel.
Délben afrikai harcsafiléből készítettem pörköltet. Hagymát pirítottam, majd rátettem a darabokra vágott harcsát. Sóztam, pirospaprikával megszórtam, kis vizet öntöttem rá és fedő alatt 15 percig főztem. A végére elfőtt a víz is alóla. Tejfölt kevertem hozzá.
A nokedli rizslisztből, tojásból és tejfölből készült. A hozzávalókat összekevertem és nokedliszaggatóval kiszaggattam.


Kávéhoz kókuszkrémes "babmuffin" volt. 



A muffint 20 dkg főtt babból, 2 tojásból, ízlés szerinti mennyiségű cukorból, 2 ek kakaóporból készítettem. A hozzávalókat botmixerrel összekevertem és muffin formákba kanalaztam, majd 180 C-on 20 percig sütöttem. A muffinok belsejét késsel kivájtam, majd vaniliapudingba kevert kókuszból készült krémmel megtöltöttem.
Ettünk "kakit" is. Így hívják ezt a gyümölcsöt. Normál neve datolyaszilva, de hívják hurmának, kákónak, kakiszilvának.
Szerintem nem igazán jó ízű, nincs jellegzetes aromája, közben rémesen édes.


Vacsorára makrélát sütöttem. A halat bevágtam, jól megsóztam, megszórtam kakukkfűvel és rozmaringgal, majd a hasába tettem 5 gerezd fokhagymát. Négy gombafejet is szeleteltem mellé. Alufóliával letakartam, majd 180 C-on kb 20 pecig sütöttem, majd az alufóliát levettem róla és 10 percig pirítottam. Mivel nem akart megpirulni, ezért kevés paradicsomlét öntöttem rá és azt még picit rásütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése