2015. február 15., vasárnap

Gluténmentes papsipka(helyett háromszög)


Vettem egy másfél kilógrammos kacsát. Sóztam, majd sütőzacskóban addig sütöttem, amíg ropogós nem lett a bóre (közel 3 óra). Mire elkészült, nem volt sokkal nagyobb, mint egy galamb (persze ez egy kis túlzás). Hagymáskrumplit és dinsztelt káposztát ettünk hozzá.


Tegnap a Gasztroangyalban papsipkát sütöttek. Eszembe jutott, hogy a Nagymamám is sokszor csinált nekem túróval vagy szilvalekvárral töltve. A papsipka négyzet alakúra vágott tészta, amelynek a közepébe beleteszik a tölteléket, majd az átlós csúcsokat fent összefogom.
Igen ám, ez sikerülne a búzaliszttel, de az általam használt rizsliszttel ez nem ment. Emiatt a négyszögeket háromszög alakúra hajtottam és úgy sütöttem.

A hozzávalók: 25 dkg főtt krumpli áttörve, 1 tojás, só, kevés olaj, langyos vízzel összekevert  2 dkg élesztő, benne kevés cukor. Annyi lisztet adunk hozzá, hogy gyúrható tésztát kapjunk.
A tésztát lisztezett felületen kinyújtottam, majd négyszögekre vágtam. Szatmári szilvalekvárt tettem a közepére és próbáltam a papsipka formát kialakítani, de ez a tészta alkalmatlan rá. 
A megtöltött háromszögeket tojással megkentem, majd kb 25 perc alatt megsütöttem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése