2011. augusztus 11., csütörtök

Fantasztikus felfedezésre jutottam.

Ázsia boltban találtam "ragacsos rizst". Egy kicsit sokba kerül, mert 1/2 kg-nak 420 Ft az ára. Púder finomságúra van őrölve és nem tudom mitől, de "ragacsos" tulajdonsággal rendelkezik. Nagyon remélem, hogy nincs belekeverve glutén!!! Tehát ezt a rizslisztet összekevertem normál rizsliszttel és kukoricaliszttel és csodálatos palacsintákat sütöttem. Addig, amíg a sima rizsliszt és kukoricaliszt keverékéből készült palacsintát alig lehet megfordítani, mert törik, porlad, addig a ragacsos rizsliszttel készült tészta pont olyan tulajdonsággal rendelkezik, mint a búzalisztből készült palacsinta.

Aki nem tudja, hogy milyen nehéz glutén nélküli tésztával dolgozni, az nem is értheti, hogy miért örülök ennek a felfedezésnek:)

Hozzávalók: 10 dkg rizsliszt
10 dkg kukoricaliszt
3 ek ragacsos rizsliszt
2 tojás
csipet só
tej (annyi, hogy palacsintatészta sűrűségű legyen).

A tésztát minden adagolás előtt meg kell keverni, mert szinte érezni a kanállal, hogy a liszt pillanatok alatt "leül" az edény aljára.
A kiolajozott palacsintasütőbe tett tésztát a levegőbe dobva simán meg tudtam forgatni:) Az íze és az állaga isteni finom lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése