2015. április 20., hétfő

Mostanában varrogatok és ritkán blogolok.
A hétvégén a Lurdi-házban voltam, ahol Sch.r-napot tartottak. Hetekkel ezelőtt már meg volt hirdetve és az interneten regisztrálni kellett, hogy ki akar menni és hány főt visz magával. Kíváncsiságból mentem el, mivel maga a Sch..termék nem érdekel, soha nem szoktam venni. Regisztráltam magamat és „vittem” a férjemet.
Már a belépéskor mérges voltam, mert hatalmas sor állt a bejutáshoz. Én pont egy olyan sorba kerültem, ahol a leányzó alig találta meg a névsorban a neveket. Egy műanyag szalagot ragasztottak a kezünkre, amivel bemehettünk.
L-alakban volt az asztal (asztalok), melyeken falatka vajas és lekvároskenyér darabok, üres kenyérkockák, perec, édes sütemények, kekszek voltak kirakva. A rendezvényre jövő emberek libasorban végigmentek az asztaloknál és lehetett kóstolni. Vásárlási lehetőség nem volt.
Nagyon sokan voltak és az emberek végig ették a kirakott termékeket.

Ez a kép nem ott készült, az internetről töltöttem le, de hasonló volt a kínálat.




Én nem álltam be a sorba, de pár helyen oldalról benyúltam. Valamilyen krémmel töltött, csokival bevont, roppanós rudacskából (ami mind félbe volt törve) megettem pár darabot és megállapítottam, hogy az első falat nagyon jó, de három fél rúd már olyan édes, hogy nekem nem finom.
Az édes után elmentem vajaskenyér darabokért, ami megint csak nem ízlett, mert nagyon érzem, hogy ragacsos a kenyér. 
Továbbra sem veszek gluténmentes lisztkeveréket! Egyszerűen nem tudok változni. Továbbra is azt vallom, hogy amit alapélelmiszerekből meg lehet főzni azt megeszem, amit nem, azt nem. Így a kenyér probléma továbbra is fennállna, ha hiányozna számomra a kenyér, de nem áll fent, mert nem hiányzik. Éljen a puffasztottrizs!
A gluténmentes felirattal ellátott termékeket sem keresem, minek? A táplálékallergia boltba is csak kukoricalisztért és rizslisztért járok.

Lehet enni normálisan gluténmentesen. A nyers hús gluténmentes. A káposztában sincs más, csak káposzta. Rengeteg zöldség és gyümölcs van, egyik sem tartalmaz glutént. A rizs, a krumpli, a hagyma nyugodtan ehető.

Hogy bizonyítsam, hogy finomság készíthető nem csak üzletben vásárolható gluténmentes lisztkeverékből, ezért nagyon gyorsan  készítettem egy almás piskótát.
1. perc - begyújtottam a sütőt
2. perc - olajjal megkentem egy piteformát és kevés kristálycukorral megszórtam
3. és 4. perc - megpucoltam két almát és beleszeleteltem a piteformába, fahéjjal megszórtam
5. perc - három tojást felütöttem, a sárgáját és a fehérjét külön tálba tettem
6. és 7. perc - a három fehérjét csipet sóval kemény habbá vertem
8. perc- a tojássárgákat 3 ek. nyírfacukorral fehéredésig vertem
9. perc - a tojásfehérje habot és a sárgáját összeöntöttem és egyneművé kevertem
10. perc - 3 ek. rizslisztet kevertem a habhoz, majd az egészet ráöntöttem a szeletelt almára

Ezidő alatt a sütő előmelegedett, betettem a tésztát és kb 15 perc alatt 180 C-on megsült.
Igaz, hogy már este van, de egy falatot azért ettünk belőle. A maradékot holnap tízóraira elvisszük felesben.

Az ára ha mindent összeadok, kb 250 Ft és nagyon finom.


1 megjegyzés:

  1. Igazad van. Én néha elcsábulok, és veszek valamilyen lisztkeveréket, hátha sikerül "rendes" kenyeret csinálni belőle, de aztán mindig csalódás a vége. A puffasztott rizs tényleg majdnem mindenre jó, de zsíros kenyérnek nem annyira :(

    VálaszTörlés