2015. március 8., vasárnap

Gluténmentes zsemlécske


Nem vesztem el, csak először influenza szerű megbetegedésem volt, majd egy hétig tartó lumbágóval szenvedtem.
Természetesen közben is ettünk, főztünk, bár többször a Férjuram segített. Fényképezni már nem volt kedvem, így az elmúlt hetek étkei elvesztek.
Ezen a héten kitaláltam, hogy a kötelezően betartandó gluténmentes étkezésen kívül egy ideig tejmentesen eszem. A reggeli kávéhoz először rizstejet vettem, majd inkább magtejet készítettem. Tegnap este mogyorótejet készítettem és a visszamaradt mogyoró felhasználásával zsemlét sütöttem.
A hozzávalókat improvizáció jellegűen kevertem össze, amit találtam és jónak láttam, beletettem. 
- 10 dkg mogyoró vízzel darálva (és a mogyorótej kinyomva belőle)
- 3 ek. szezámliszt
- 3 ek. rizsliszt
- 1 ek. kukoricaliszt
- 2 ek. utifűmaghéj
- 1 ek. lenmag (egész)
- 2 ek. utifűmaghéj
- 2 dkg élesztő
- 1 kk. cukor
- víz (érzésre) kb 1,5 dl

A tésztát összegyúrtam, 15 percig hagytam kelni, majd 5 gombócot formáztam. A gombócokat tepsibe tettem, konyharuhával letakartam, újabb 15 percig pihentettem, majd 180 C-on 30 perc alatt megsütöttem.
- 1/2 kk só


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése